Hur fungerar det med bredband och tv?
Föreningen har ett gruppavtal med tele2 där ett grundutbud av både bredband och tv ingår i avgiften.
Dock behöver varje boende boka tjänsterna själva vilket görs via tele2s kundtjänst på 90 222. Vill du som medlem ha ytterligare utbud exempelvis högre hastighet på bredband eller fler kanaler så behöver du teckna ett eget avtal med tele2 för dessa tjänster, även det görs via tele2s kundtjänst. Vid frågor om utbud, tjänster och störningar vänligen kontakta tele2.
Jag behöver en extra nyckel - vad gör jag?
Föreningen har ett avtal med Certego, den som är nyckelansvarig i styrelsen behöver beställa nyckeln åt dig. Kontakta styrelsen via mail och ange vad som står skrivet på din nyckel.
Det är väldigt kallt hemma hos mig på vintern och elementen är kalla - vad gör jag?
Först och främst: vi bor i ett gammalt hus och det kommer att dra lite när det är väldigt kallt utomhus. Men, kontakta gärna styrelsen så kan vi hjälpa dig att kontrollera att dina element fungerar som de ska.
Jag är nyinflyttad och ska ordna med el, hemförsäkring, etc. - ordnar jag det själv?
Ja, detta är varje medlems eget ansvar. Bostadsrättstillägg på hemförsäkringen är ett krav i enlighet med föreningens stadgar.
Jag är nyinflyttad och behöver namn på brevlåda och dörr - vem ordnar det?
Det ordnar styrelsen! Vi försöker vara snabba, men skicka ett mail till oss om det dröjer så ordnar vi det så snart vi kan!
Porten till min trappuppgång slår inte igen ordentligt - kan styrelsen fixa det?
Om porten inte alls stängs, kontakta styrelsen! Men - portarna är gamla och i trä, vissa av dem har satt sig på så vis att de behöver lite hjälp för att stängas ordentligt. Det är allas vårt ansvar att se till att portarna går igen ordentligt så att bara de med portkod eller nyckel kan komma in i våra trappuppgångar.
Jag vill hyra ut i andrahand - vad gör jag?
Vill du hyra ut i andrahand under en begränsad period behöver du ansöka om styrelsens godkännande. Det är inte givet att din ansökan blir godkänd, så ansök i god tid! Nedan finner du relevanta dokument gällande uthyrning. Tänk på att det är ditt ansvar att din hyresgäst följer de ordningsregler som gäller i föreningen!
Jag vill fira något i trädgården och behöver använda trädgårdsmöblerna - hur gör jag?
Sätt upp lappar i trappuppgångarna i god tid där du anger vilket datum och tid det gäller och att du vill boka möblerna. Tänk på att allt oväsen i trädgården hörs mycket tydligt både i vårt hus och husen runtomkring.
Min tidning/post/paket levereras inte, budet kommer inte in i porten - vad gör jag?
Kontakta styrelsen, då är det troligtvis något fel med portkoden.
En lampa i allmänt utrymme har slutat fungera - vad gör jag?
Det är föreningens fastighetsskötare Sweax som ansvarar för att byta ut lampor. Om lampan varit trasig under mycket lång tid eller om det orsakar särskilda problem kan du kontakta styrelsen.